3 çocukla hayattt

3 çocukla hayattt

5 Kasım 2015 Perşembe

kırma zeytin yapımı


evet bugün kırma zeytin nasıl kurulur onu yazacağım.
sağolsun burcu ablanın bahçeden topladım.inşallah siyah zeytin de yapacağım onuda sizlerle paylaşırım.
tabi her şeyi dalından toplamak çok eğlenceli.dünde dediğim gibi geçen hafta izmirdeydim mandalina ve zeytin topladık. çocuklar içinde iyi oldu .çünkü öyle bir zamana geldik ki neredeyse çocuklara çilek nerede yetişiyor desek ağaç da diyecekler.ben bu konuya biraz fazla önem veriyorum çocukların meyve ve sebzeleri nerede nasıl yetiştiğini bilmelerini dokunarak görerek öğrenmelerini istiyorum. o yüzden mümkün olduğu sürece onları öğrenebilecekleri yerlere götürmeye çalışıyorum.bu arada ben suyunu değiştirerek tatlandırıyorum birde kostikle kurulanlar varmış tabi o şekil sağlık açısından çok zararlı evet geçelim tarife.

malzemeler 

yeşil zeytin ve su

tatlandıktan sonra

kaya tuzu
liman tuzu kaynatılıp soğumuş su

zeytinleri aşağıda resimde olduğu gibi taşın üstüne koyarak ve yine taşla vurarak kırıyoruz.
yalnız öyle ceviz kırar gibi lap diye taşı indirmiyoruz hafif bir şekilde zeytin ezilmeden sadece ucu çatlayacak şekilde vuruyoruz.sonra zeytinleri ağzı kapalı bir kaba koyup üstünü aşana kadar su dolduruyoruz ağzını kapatıp güneş görmeyen bir yerde bekletiyoruz.ve her gün suyunu değiştiriyoruz.tatlanıp yenecek kıvama geldikten sonra suyunu döküp yıkıyoruz suyu kaynatıp soğuttuktan sonra içine   kaya tuzu ve limon tuzu ekliyoruz.miktarını zeytine göre ayarlıyoruz tuzluluk oranı normal sudan çıkarınca yenebilecek seviyede olmalı limon tuzu da aynı şekilde.çizik zeytin yaparken de tek fark zeytini kırmıyoruz bıçak yardımı ile iki tarafına boylamasına çizgi atıyoruz kurum işlemi aynı.
Afiyet Olsun.