3 çocukla hayattt

3 çocukla hayattt

30 Haziran 2015 Salı

güllaç






evet bu günkü tarifimiz ramazanın gülü güllaç....ramazanda güllaç yapmadan olmaz değil mi hem hafif  hemde yapılışı kolay .yaparken ben arasına ceviz koymuyorum çünkü beklediği zaman güllacı karartıyor hemde acımtırak bir tat bırakıyor onun yerine yerken üzerine döküyorum.birde yaptıktan sonra hemen buzdolabına koymayın önce biraz dışarıda dinlensin sütü içine çeksin sıcağı ile yoksa sert ve çok sulu oluyor.bu arada ben k... ile başlayan güllaç kullanıyorum umarım anlamışsınızdır paket rengi kırmızı  tepsi olarak da büyük boy yuvarlak borcam  boyutu güllaç yaprağından biraz küçük o yüzden kırarak yapacağız.ayrıca yumurta alerjisi olanlarda tüketebilirler

malzemeler

6 adet güllaç yaprağı
7 su bardağı süt
2.5 su bardağı şeker
üstünü süslemek için ceviz,fındık yada nar

yapılışı 

sütü ve şekeri bir tencerede kaynatıyoruz.
önce tepsimize 1 kepçe süt döküp yayıyoruz. sonra güllaç yaprağını kırarak tepsiye ilk katı döşüyoruz.
sererken eşit kalınlıkta olamasına dikkat edelim .sonra üstünü her yerine gelecek şekilde süt ile ıslatalım unutmadan yaprakları döşerken süt soğursa ısıtalım yoksa sert bir güllaç yapmış oluruz
.bu şekilde diğer yaprakları da döşedikten sonra en son kalan sütü de üzerine dökelim .yarım saat dışarıda bekledikten sonra buzdolabında 2 saat dinlenmesi yeterli .

Afiyet Olsun