3 çocukla hayattt

3 çocukla hayattt

16 Ocak 2016 Cumartesi

lahana sarması



Bugunku tarifimiz lahana sarması 
resim biraz kötü oldu aceleden dolayı Kusura bakmayin .
Kış aylarının vaz gecilmezlerinden lahananin  sarması kabuskasi
Sütlü salması çok güzel olur ben bu günkü. Sarmayı zeytin yağlı yaptım ama isteyen aynı tarife minik doğranmış kuş başı et yada kıyma katabilirler.
Sarmalik lahanayı seçerken lahananın üst kısmına basınca yumusaksa 
Sarmalik oluyormuş bende yeni öğrendim.Pirinci ve soğanı lahananin Buyuklugune gore
Ayarliyoruz bol sogan iyi oluyor.ben orta boy bir lahana icin tarif veriyorum siz eksiltip veya cogaltabilirsiniz.

Malzemeler

Sarmalik lahana
2 su bardagi Pirinç
3 adet orta boy kuru ssoğan
Yarim demet maydanoz
2 yemek kaşığı salça
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı nane
1 tatlı kaşığı  Pul biber
1 çorba kaşığı sumak
1 Çay kasigi tarcin
Tuz

Yapilisi

Once lahananin yapraklarini ayiriyoruz sonra kalin damarlari keserek cikariyoruz
Buyuk bir tencerede su kaynatip icine tuz atiyoruz ve lahana yapraklarini suya atiyoruz  2 -3 dakika bekletip biraz yumusayinca aliyoruz.Simdi gelelim iç malzemesine pirinci yıkayıp suzuyoruz.sonra soganlari kucuk kucuk dogruyoruz tencerede biraz kavurduktan sonra ustune pirinci atip biraz daha kavuruyoruz.Üstüne salça ve baharatlarida atip pirincin ustunu gececek kadar sicak su koyup harli ateste suyunu cektiriyoruz.Pirincler yari pismis olacak. Simdi sarabiliriz.sardiktan sonra uzerine salcali sicak su yapip pisiriyoruz.pisince biraz dinlendirip servis ederseniz daha lezzetli olur.
Afiyet olsun.